2015. január 22., csütörtök

Így doboltok ti!


2015. január hónapjában a Ritmusdepo (dobosok és ütősök honlapja) weboldal Így doboltok Ti! rovatába bekerült 2 hangfelvételem, az Akuongon, és az Enoomghbe.

Itt olvasható a bejegyzés:
http://www.ritmusdepo.hu/felutes/201501182035/igy-doboltok-ti-budai-krisztian

 "A rovatot ezúttal két különleges hangfelvétellel folytatjuk. Budai Krisztián saját szerzeményeit küldte be nekünk, amelyek egy képzeletbeli sziget, Langwan ütőhangszeres kultúráját mutatják be."

AZ ELŐADÓRÓL:
"Budai Krisztián vagyok, 13 éve foglalkozom ütőhangszerekkel. A zenész pálya talált rám, ma ez az életem. A kézi ütős hangszereket már szinte az elején közel éreztem magamhoz. Aztán a 2005-ös Művészeték Völgye ütős kurzusain végképp elhatároztam, hogy ebben az irányban szeretném elmélyíteni a tudásomat. Jelenleg több helyen is tanítok, például a debreceni Rocksuliban, Hajdúböszörményben, és a debreceni Medgyessyben is. A szakma elmélete is érdekel, több írásom is megjelent már a Dobos Magazin, és a Parlando hasábjain."

A FELVÉTELEKRŐL:
"Mindkét mű saját szerzemény.
Az Akuongon egy távoli mesebeli szigethez, a Langwan szigethez kötődik. A lüktetése váltakozó, van benne 5/8 és 6/8, de 4/4 is. A középrészt afro-kuban stílusúnak szántam. Mind az öt szólamát én játszottam föl (bongo, 3 konga, surdo, djembe, agogo). Az elején-végén hallható madárfütty az őserdőt szeretné érzékeltetni.
Az Enoomghbe is a Langwan szigetekre kalauzol minket, itt azonban egy majom ceremónia fültanúi lehetünk. A darab lüktetése főleg 9/8, néhol 6/8, 7/8, vagy 12/8. A djembe hozza általában a főtémát. A középrészben van egy unisono-s szakasz, ahol a djembe és a conga ugyanabban a ritmusban szólózik. A többi szólam csak közbe-közbe avatkozik, helyesel. Ennek is minden szólamát én játszottam föl (bongo, 2 conga, djembe, surdo, shekere/3 kicsi gong). A végén hallható egy rövid gong szóló is, ami a gamelan zene hatására került bele. Az eleje-vége-közepét hallgatva majom (csimpánz, gibbon) hangokat hallunk, ami a majom ceremóniát szimbolizálja."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése